Kommunikationsstrategi – nå ud
Den digitale udvikling har gjort det nemmere at komme til orde men sværere at blive hørt.
Med en kommunikationsstrategi får du ørenlyd og kommer i dialog med dine vigtigste målgrupper. Du får det rette redskab til at prioritere dine medievalg og komme ud med målrettede budskaber.
"Jeg fik hjælp til at finde frem til, hvilke historier der er vigtige at fortælle om vores virksomhed og en prioritering af, hvor det giver mening for os at sætte ind med både tid og økonomi."
– Ronni Nyhuus, medejer
Nyhuus Elteknik
Læs hele udtalelsen i Erhverv Djursland her.
Når du vil lykkes med din markedsføring og opbygge en relation til dine kunder, spiller det en afgørende rolle, at din kommunikation har rod i en strategi.
Gør du det rigtigt, hjælper din strategi dig med at knytte et stærkt bånd til både kunder, medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere.
Hvad skal en strategi indeholde?
Kommunikationsstrategien er den overordnede guide for din virksomheds kommunikation både online og offline, internt og eksternt.
Strategien danner rammerne for, hvor, hvordan og til hvem du skal kommunikere på alle medier såvel på din hjemmeside som på Facebook, Google og print.
En kommunikationstrategi skal indeholde det, der er relevant for netop din kommunikation og dialog med dine målgrupper.
“Vi oplever ofte, at vores kunder er usikre på, hvilket ben de skal stå på, når de skal fortælle de gode historier. Derfor indeholder strategierne kun det, som vores kunder forstår at omsætte til udbytte.”
– Palle Mikkelsen, partner og kontaktchef
Mercatus A/S
Kommunikationsstrategiens form
En kommunikationsstrategi er ikke en hyldevare. Den er din individuelle røde tråd for din virksomheds kommunikation. Derfor skal vi bruge dig og dine medarbejdere i udarbejdelsen af strategien. I skal nemlig føle 100 % ejerskab af den – både nu og om tre år.
Nogle får mest ud af en strategiworkshop, hvor vi afsætter en dag sammen til at dykke ned i virksomheden. Andre ønsker to-tre møder, hvor vi udformer strategien på baggrund af vores samtaler. Det afhænger af din virksomhedstype, -størrelse og behov.
Fælles er, at du får et udbyttefokuseret produkt, som du kan omsætte til værdi i din virksomhed.
Skal vi hjælpe dig med din strategiske kommunikation? Ring til Palle på tlf. 28 10 20 44 og book et uforpligtende møde eller send ham en mail.