En kommunikationsstrategi viser vejen
Det er en kunst at finde ud af, hvor og hvordan din virksomhed skal være til stede online og offline. Du kan blive godt og grundigt forvirret, fordi der er så mange muligheder. Det er blevet nemmere og derfor sværere at nå ud til dine målgrupper
En kommunikationsstrategi:
- Gør dig skarpere
- Spiller en vigtig rolle i at forbinde dig med dine kunder
- Kan sikre dig en højere kundetilfredshed og loyalitet
- Kan øge dit salg
Hvis du kan sige “nej tak” til ovenstående punkter, er du ikke i målgruppen for en kommunikationsstrategi. Hvis et “ja tak” er på dine læber, så læs med her. Du vil nemlig få en bedre forståelse for, hvad en kommunikationsstrategi er, og hvordan du kan bruge den specifikt i din virksomhed.
Bliv konkret med kommunikationsstrategien
Med en kommunikationsstrategi får du og dine medarbejdere en retning at følge. Den tager afsæt i din virksomheds vision og mission. Det er altså også vigtigt, at dine medarbejdere bliver præsenteret for og involveret i din kommunikationsstrategi, hvis den skal have en positiv effekt.
Du får et overblik over dine budskaber og hvordan du skal kommunikere dem, så de rammer plet hos målgrupperne. Strategien er det bånd, der sikrer, at du og dine kunder forstår hinanden og kan samles om de samme værdier.
Der er grund til at blive godt og grundigt forvirret, når du vil i dialog med dine nuværende og potentielle kunder, fordi der er så mange mediemuligheder, hvilket både gør det nemmere og sværere at trænge igennem. Det er her kommunikationsstrategien viser vejen. Den leder dig frem til, hvilke historier, der er vigtige at fortælle om din virksomhed, og ikke mindst på hvilke medier det giver mening både økonomisk og tidsmæssigt.
Hvad indeholder en kommunikationsstrategi?
Træk bare strategiarbejdet helt ned og giv den jordforbindelse. Start med at tage udgangspunkt i dine hv-ord: Hvad står din virksomhed for, hvem er dine kunder, hvor skal du opsøge dialog med dem henne?
Udbyttet af at lave en kommunikationsstrategi afhænger i sidste ende af, om den kan omsættes til at give mening for dig og dine medarbejdere samt give værdi for dine kunder. Hvis du kan løse det selv, er det sejt gået! Og ellers er vi klar til at hjælpe dig.
Ring til os, hvis du har brug for et team, der kan rådgive dig, udforme strategien og sætte handling bag ordene.