Bliv synlig på Google med Ads
Der er efterhånden ingen tvivl om, at der er betydeligt mindre sandsynlighed for, at du bliver fundet, hvis du befinder dig på side 2 eller endnu længere nede på Google-søgningen. Det er en udfordring, som mange virksomheder har svært ved at løse, da konkurrenterne på side 1 løber med kunderne. Løsningen er Google Ads. Det er annoncer, der kan sikre dig en topplacering på Google.
Søgemaskiner besøges nemlig flittigt af kunderne gennem hele købsprocessen. Ved at betale for online annoncering, tilbyder Google placeringer på egen og samarbejdende søgemaskiner, YouTube, i apps samt på hjemmesider som f.eks. blogs.
Google Søgeannoncer
Den mest kendte kampagnetype er søgeannoncen, altså de tekstannoncer, som du typisk ser tre-fire af øverst og nederst på siden i din Google-søgningen, markeret med "Annonce". Disse annoncer tilpasser du til de søgeord, som dine kunder vil bruge til at søge efter en virksomhed som din.
For at finde frem til de rette søgeord, kan du bruge Googles eget værktøj Keyword Planner. Hvis du er tømrer, kan det være et ord som f.eks. renovering, du gerne vil findes på øverst på Google. Ved at bruge bruge Keyword Planner kan du se, hvor stor konkurrencen om ordet er, hvad det koster og hvor mange klik til din hjemmeside, søgeordet vil kunne give.
Pris er ikke det væsentligste
I forhold til mange andre annonceringsmuligheder, er det ikke altid den, der betaler den højeste pris, som ender øverst på side 1. Google undersøger nemlig over 200 forskellige faktorer, som bestemmer, hvor din annonce fortjener at få sin placering. Det handler om relevans for kunden. Kort sagt, er du god til at lave relevante Google Ads-annoncer for potentielle kunder, så får du den bedste plads til den mest attraktive pris.
Har du brug for at blive mere synlig online? Vi hjælper dig med at finde den løsning, der passer til lige præcis din virksomhed.