Google Ads-kampagne
Hvert efterår har Benny Hammer fra Skovplanteskolen Holmegaard højsæson på sine specialdyrkede bøgehækplanter, Holmebøgen.
I september 2018 igangsatte vi en kampagne på Google Ads for ham med netop Holmebøgen.
Forarbejde er vigtigt
Benny havde allerede en underside på hjemmesiden om hækplanterne, som vi tog udgangspunkt i.
Meget kan ændre sig fra år til år i forhold til, hvad folk søger på. Vi startede derfor med en søgeordsanalyse, som skulle lægge det analytiske fundament for at optimere den omtalte underside, som skulle være kampagnens landingsside. Samtidig viste analysen, hvilke søgeord vi skulle målrette efter i selve Google Ads.
På landingssiden lægger vi mere vægt på, hvad der gør Holmebøgen særlig. Nemlig at den er hurtigtvoksende. Det tiltrækker mange som for eksempel nybyggere, der gerne vil have lukket af til naboer og vejen. Og så giver vi samtidig tips til plantning af bøgehækken. Ud fra søgeordsanalysen ser vi, at mange har spørgsmål til, hvornår på året man planter hæk, og det giver vi svar på her.
Med landingssiden klar og opdateret, oprettede vi en søgeannonce på Google med helt konkrete annoncetekster og fik sat annoncen i gang.
Konkrete, håndgribelige resultater
En uge før annoncen var sat til at skulle afslutte, ringede Benny og bad om at få den stoppet. Han havde udsolgt.
“Jeg har simpelthen ikke flere Holmebøg tilbage. Det er ikke sket så hurtigt før. Og jeg har ikke gjort andet for at sælge dem. Så det har udelukkende været kampagnen på Google, der har givet det store salg.” - Benny Hammer, Skovplanteskolen Holmegaard.
Som et succesparameter fik vi, inden kampagnens start, blandt andet sat sporing på, så vi kunne måle på, hvor mange der ringede eller skrev til Benny på baggrund af kampagnen i perioden.
I Google Analytics viste også afvisningsprocenten overraskende flotte tal. Af alle besøgende i perioden var der kun under 2 %, som udelukkende kun besøgte én side på hans hjemmeside. I gennemsnit var hver besøgende inde på minimum tre sider på hjemmesiden for at læse mere.
Samlet har kampagnen givet Benny en ROAS – return on ad spend – på mere end 4375 %. Eller sagt mere forståeligt:
Ud af de penge, Benny brugte på sin Google Ads-kampagne, fik han sin investering 44 gange igen på salget.
Og med alt udsolgt må det betegnes som en kæmpe succes.
Om samarbejdet med Mercatus, siger Benny:
“De kender virksomheden godt, da vi har arbejdet sammen nogle år. Konceptet med Holmebøgen som en “mærkevarebøg” har vi udviklet sammen, og med den baggrund fik de hurtigt planlagt og afviklet en kampagne, som bare virkede.
Imens kunne jeg passe mit arbejde på planteskolen og levere de Holmebøg, der blev bestilt.”
Google Ads
Søgeordsanalyse
Skal du have skudt gang i dit salg med en Google Ads-kampagne? Kontakt vores Google Ads-specialist Majken i dag. Kontakt os