3 elementer til genkendelighed i din markedsføring
Når der skal laves content til dine digitale medier, så er det værd at have nedenstående 3 ting med i overvejelserne, for at skabe genkendelighed og synlighed.
- Hold dig gerne til et farvetema - brug/genbrug de samme farver og hold et klart tema, som passer til dit brand/produkt.
Lad os bruge en af de farver, som vi hos Mercatus bruger, som eksempel - nemlig orange. En munter og varm farve, som fanger, begejstrer og bl.a. står for energi og handling. Desuden siger man er orange fremmer kommunikation. Som kommunikationsbureau er ovenstående tillægsord, ord som vi gerne vil associeres med.
- Brug den/de samme skrifttype/typer og hold det samme sprog (som vi også kalder det i fagsprog, “tone of voice”). Har du f.eks. en humoristisk tilgang, så hold sproget i en humoristisk tone. Bruger du rim, så sørg for at det går igen osv.
Et rigtigt godt eksempel er Søstrene Grene, som tiltaler deres kunder med “De” og “Deres” - de holder en elegant formel tone, som er yderst genkendelig, da det ikke er mange der bruger tiltaleformer.
- Du kan sagtens genbruge billeder og videoer i forskellige kontekster. Hold igen en stil/rød tråd, som man kan genkende.
Tag et kig på thansen. Her bruger de oftest simple produktbilleder, med den lyseblå genkendelige baggrund og samme skrifttype. Havde det i stedet været en virksomhed som sælger boliginteriør, kan det være en fordel at bruge det man kalder miljøbilleder - billeder, hvor produktet er brugt i et miljø. Det kan f.eks. være en sofa i en stue, et spisebord opdækket i spisestuen osv. Har du selv mulighed for at lave ‘miljøet’, kan det virke endnu mere genkendeligt og autentisk.
Hvad end du er i tvivl om brugen af farver, skrifttyper eller billeder/video, så kan du kontakte os og få en snak om hvilken strategi der vil være idéel til din virksomhed. Vi har mange års erfaring med at skabe visuelle identiteter. Har du egne idéer og inputs, så tager vi også højde for dem. Vores vision er at skabe enkel kommunikation - med enkel kommunikation.